Nogle gange skal du muligvis opdatere et layout, der bruges i en rapport. Dette er påkrævet, når der er sket en designændring af rapportens datasæt, eksempelvis et felt, der bruges i layoutet, er blevet fjernet fra datasættet i rapporten. Hvis et rapportlayout kræver opdatering, får du en fejlmeddelelse, når du forsøger at se, udskrive eller gemme rapporten.
Du kan automatisk opdatere et rapportlayout fra den fejlmeddelelse, der vises, når du kører rapporten, eller du kan opdatere valgte rapportlayout fra vinduet Tilpassede rapportlayouts, hvilket er nyttigt, hvis du i forvejen kender layout, der skal opdateres.
Sådan opdaterer du et rapportlayout
Hvis du vil opdatere rapportlayout fra den fejlmeddelelse, du får, når du kører en rapport, skal du vælge knappen Ja på fejlmeddelelsen.
Du kan opdatere et rapportlayout fra vinduet Tilpassede rapportlayouts ved at gøre følgende:
I feltet Søg skal du indtaste Tilpassede rapportlayouts og derefter vælge det relaterede link.
Vælg det layout, du vil opdatere, i vinduet Tilpassede rapportlayouts, og vælg derefter Opdater layout under fanen Handlinger.
Systemet vil forsøge at opdatere layoutet. Hvis opdateringen mislykkes, får du en fejlmeddelelse om en betingelse, der skal rettes.
Rettelse af fejl
Hvis du stadig får en fejlmeddelelse efter opdateringen, skal du sandsynligvis ændre rapportens layout for at løse problemet. Læs fejlmeddelelsen for at finde årsagen til problemet.
Det mest almindelige problem opstår, når et felt, der bruges i layoutet, er blevet fjernet fra rapportens datasæt. I dette tilfælde vil du se en linje i den fejlmeddelelse, der angiver, at en vare er blevet fjernet. Du kan løse dette problem ved at redigere layoutet og fjerne det pågældende felt.
Du kan finde flere oplysninger i Sådan gør du: Ændre et brugerdefineret rapportlayout og Fjernelse af navne- og datafelter i Word-layout.
Når du ændrer layoutet, kan du prøve at opdatere layoutet igen.