Tabellen Fraværsregistrering i LESSOR Payroll til Microsoft Business Solutions-Navision gør det muligt at administrere registreringen af medarbejdernes fravær i virksomheden. Når alt fravær er registreret og bogført, kan du på tabellen Fraværspost se fraværsposterne på de enkelte medarbejdere og eventuelt analysere medarbejderfraværet. Du kan f.eks. sammenligne fraværsprocenten med nationale eller branche-relaterede gennemsnit for fravær.
Du kan bruge tabellen til at registrere fravær for alle virksomhedens medarbejdere. Når du registrerer en medarbejders fravær, knytter du en Fraværsårsagskode til det enkelte fravær og indtaster grundlæggende oplysninger som medarbejdernummer og dato(er) for fraværet. Når du registrerer ferie på medarbejderne, vil du kunne se medarbejdernes saldo både i timer og i dage, ligeså snart du har udfyldt fradato og tildato. Saldo i timer og dage bliver kun vist for fravær af typen Ferie, og ferie saldo i timer kun hvis der er indtastet et antal gennemsnitligt antal timer pr. dag på arbejdskalendertypen.
Programmet kan vise Fraværsregistreringen i 2 forskellige vinduer:
Vinduet Fraværsregistrering, hvor du registrerer alle medarbejderes fravær med en linie for hvert fravær. Programmet viser automatisk vinduet Fraværsregistrering, når du vælger Hovedmenu, Payroll, Fraværsregistrering.
Vinduet Medarbejder fraværsregistr., hvor du registrer fraværet for en bestemt medarbejder. Oplysningerne er de samme, som er registreret i vinduet Fraværsregistrering, bare afgrænset til den enkelte medarbejder. For at se dette vindue, skal du vælge Hovedmenu, Payroll, Medarbejder. Find kortet for den relevante medarbejder, klik på knappen Registr., og vælg Fraværsregistreringer.
Alt medarbejderfravær skal registreres i denne tabel.