Medarbejdere er et vigtigt aktiv i enhver virksomhed. I LESSOR Payroll og LESSOR Time & Attendance til Microsoft Business Solutions-Navision kan du registrere og vedligeholde løn- og personaleoplysninger og få nem adgang til relevant information om medarbejdere.
Personaleadministration er også en hjælp for virksomheden i forbindelse med nyansættelser og planlægning af efteruddannelse. Du kan bruge tabellen til at samle alle medarbejderoplysninger, så de er nemme at finde.
Tabellen Medarbejder indeholder alle de stamoplysninger om virksomhedens medarbejdere, som skal benyttes i forbindelse med lønbehandling, personaleadministration og tidsregistrering. I tabellen får hver medarbejder et kort, hvor man indtaster stamoplysninger - såsom navn, adresse, fradrag m.v.
Medarbejderne kan enten oprettes i personnummerorden eller efter en af dig bestemt rækkefølge, f.eks. efter initialer eller fortløbende.
Programmet kan vise medarbejderne i 2 forskellige vinduer:
-
På Medarbejderkort har hver medarbejder hver sit kort. Kortet indeholder alle de felter, man har valgt. På kortet kan man derfor se mange felter for den enkelte medarbejder. Programmet viser automatisk vinduet Medarbejderkort både når Hovedmenu, Payroll, Medarbejder vælges eller Time & Attendance, Medarbejder. I begge tilfælde vil det være den sammme tabel der vises.
-
I Medarbejderoversigt viser programmet alle medarbejderne. Hver medarbejder har en udfyldt linie i oversigten - der vises derfor ikke så mange felter for den enkelte medarbejder. Vælg Hovedmenu, Payroll, Medarbejder, og vælg derefter knappen Medarb., Oversigt for at se vinduet Medarbejderoversigt.
Vælg Hovedmenu, Payroll, Medarbejder. Vælg derefter knappen Medarb., Lønposter for at se alle lønposter på en medarbejder. I dette vindue kan man f.eks. se, hvornår der sidst er afregnet løn på medarbejderen. Feriestatistik på en medarbejder kan ses, når man vælger Hovedmenu, Payroll, Medarbejder og derefter vælger knappen Medarb., Feriestatistik.
Alle medarbejdere skal oprettes i denne tabel.